3.3 Toimintatutkimuksen tulokset
Seuraavissa alaluvuissa esittelen tuotantoon liittyneen
toimintatutkimuksen tulokset tutkimuskysymysten 2-4 mukaisessa
järjestyksessä (luku 2.1) ja kuvailen
tutkimusryhmän osanottajien elokuvaopiskelua heidän piirtämiensä
käsitekarttojen, FLE- sekä sähköpostikeskustelun ja
opintoihin kuuluneen dokumenttielokuvaprojektin pohjalta.
Reflektoin toimintatutkimuksen tuloksia edellisissä luvuissa
kuvailemaani Elokuvantaju-tuotantoon.
Luvussa 3.3.1 kerron, kuinka
osanottajien henkilökohtainen elokuvan taju käsitteellistyy
verkko-opiskelun välityksellä käsitekarttatehtävien pohjalta
arvioituna. Luku 3.3.2 vastaa kahteen
kysymykseen: Millaisten käsitteiden varassa elokuvatietämystä
voidaan jäsentää niin, että se ohjaisi opiskelijaa omaksumaan
elokuvan tekijän pikemmin kuin vain katsojan näkökulman? Kuinka
elokuvatuotannon kokonaisuus ideasta valmiiksi tuotteeksi jäsentyy
verkko-opiskelun aikana kolmeksi tuotantovaiheeksi eli
esituotannoksi, kuvauksiksi ja jälkituotannoksi?
Luvussa 3.3.3 kuvailen, miten
dokumenttielokuvan ammattituotannon jäljittely verkko-opinnoissa
tukee elokuvatietämyksen kehittymistä. Näitä seuraava neljännessä luvussa kuvaan, miten
Elokuvantaju-palvelu pitäisi toteuttaa niin, että se tukisi
elokuvaopintojen saavutettavuutta yleensä ja viittomakielisten
opiskelijoiden elokuvatietämyksen kehitystä erityisesti.
Elokuvantaju, tutkimukseni teos ja päätulos, on nähtävissä
WWW-osoitteessa [http://elokuvantaju.uiah.fi/]
<< edellinen sivu | sisällys | seuraava sivu
>>
|